Ads 468x60px

.

Pages

13 Temmuz 2012

Christopher Nolan' ı nasıl bilirsiniz?



Ünlü sinema dergisi Empire, yeni sayısındaki 'The Dark Knight Rises' dosyasında Hollywood'un ünlü yönetmen ve senaristlerinin seriyle ilgili görüşlerine de yer verdi. 27 Temmuz'da Türkiye'de de gösterime girecek film ABD'li eleştirmenler tarafından tam not aldı. Peki, Hollywood bugüne kadar yapılmış en iyi uyarlamalardan biri olan Nolan'ın Batman serisi hakkında ne düşünüyor ve ondan neler öğrendi?


 
'AFERİN DİYESİM GELİYOR'
TIM BURTON:
(Edward Scissorhands, Beetlejuice, Ed Wood, Big Fish gibi başyapıtların yönetmeni olan Burton, aynı zamanda ilk Batman filmlerinin de yönetmeni)

''Christopher Nolan’ın Batman filmlerini seviyorum. Hatta beni biraz güldürüyor çünkü ben karanlık olmak adına çok ileri gitmiştim ama şimdi onun filmlerine bakınca ‘Aferin’ diyesim geliyor. Ama olması gereken de bu. Keşke ben de bu kadar eziyet çekmeseydim. O dönem seyirci bu ruh haline alışık değildi. Çizgi romanlar hafif şeylerdir. Ben yapmak istediğimi yaptım ve o dönemde farklı algılandı. Nolan ise bunu normal bir hale soktu.’’

'NASIL YAPTIĞINI BİLMİYORUM BİLE'
DAVID KOEPP:
(Jurassic Park, Mission:Impossible, Snake Eyes, Spider-Man gibi filmlerin senaristi)
‘’Beni en çok etkileyen şey iki çocuğumun bu filmi büyük bir hayranlıkla defalarca izlemeleri oldu. Bu film onların kuşağının ‘‘The Godfather’’ı gibi. Gerçekten bu dönemin gençlerinde yeni ufuklar açtı. Nasıl yaptığını bildiğimi söylesem yalan söylemiş olurum. Bunun açıklamasını yapmak imkansız. Harika senaryo, üst düzey oyunculuklar... hikayenin tüm parçaları birleşti.’’


'BAŞKASINDA BU CESARET YOK'
ZACK SYNDER:
(300 ve Watchmen'in yönetmeni olan Synder, yeni Superman filmi 'Man of Steel'in de başında)
‘’Chris bu filmde bir mitolojiye anlam kazandırdı. Batman artık sadece kostümlü bir adam değil, bizden biri. Ancak bu atmosfer ve tavır tekrarlanabilir bir şey değil. Belki The Dark Knight Rises’ta bu başarılabilir ama diğer filmler bunu yapamaz çünkü onlarda bu cesaret yok. Bu çok üstün bir tavır. Bu filmi gören bir insan anında bunun neden efsane olduğunu anlayabilir.’’

'CHRIS NOLAN KESİNLİKLE HARİKA'
WES ANDERSON:
('Rushmore', 'Royal Tenenbaums', 'Moonrise Kingdom' gibi kült filmlerin yönetmeni Anderson, bağımsız sinemanın en önemli isimlerinden)

‘’Genel olarak Chris Nolan’ın yaptığı işleri beğeniyorum, bu filmi de Blu-Ray’de izledim ve Blu-Ray versiyonunda filmin herhangi bir sahnesine gidip onun yapılışını görebiliyorsunuz. Chris Nolan’ın işleri kadar bana kendimi acemi hissettiren başka bir yapımla karşılaşmadım. Her tekniği kullanıyorlar. Uzaktan kumandalı minyatür arabalar, Chicago’nun göbeğinde tepetaklak etmeden önce bir çölün ortasında pek çok kez yaptıkları kamyon devirme provaları... Bir dublörün gökdelenin tepesinden atladığı bir sahne var- atlamanın provasını yapıyorlar ama orijinal sahne CGI ile çekilmiş. ‘Binanın tepesinden atlamayı sahne için mi çektiniz?’ sorusuna cevabı ise ‘Onu referans olarak kullandık.’ Vay canına! Chris Nolan kesinlikle harika. Favori filmim 'Memento', ama tüm bunların nasıl yapıldığını da öğrenmek isterim.’’






0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...