Ads 468x60px

.

Pages

26 Nisan 2012

Steamboat Bill, Jr. (1928)


Öncelikle bu filmle tanışmamı sağlayan Öteki Sinema 'ya minnettarım. Her ne kadar son 20-25 yılın filmlerini takip etsem de, eskiye bir merak ve özlemim de var. Nereden başlasam nasıl bulup izlesem, neleri izlesem, neleri izlemeden "film manyağı" olamıyorum gibi sorular kafamda dönerken Öteki Sinema'yı keşfettim. Hem güncel filmlere hem de klasiklere hakkıyla yer veren, bir sürü film manyağı kişiden oluşan bir ekip tarafından hazırlanan bir site. İşte dün bu site sayesinde aslında bir klasik olan "Steamboat Bill, Jr. " ile tanıştım. Harika ötesi bir filmmiş ve ben bu filmden bihabermişim meğerse.

Şimdi kalkıp tarihini bilmediğim, oyuncuları ya da tekniği hakkında henüz bir birikimimin olmadığı bu film için uzun uzun yazmayacağım. Yazamayacağım. Söz konusu sitede filmin çok güzel bir eleştirisi var zaten. Ben sadece bu filmin bende hissettirdiklerini aktaracağım. 


Başrol oyuncusu Buster Keaton"William Canfield Jr". karakteri ile mükemmel bir iş çıkarıyor. Hani filmin 1928 (yazıyla bindokuzyüzyirmisekiz... :) ) yılında yapıldığını düşününce, o film nasıl çıkmış, ne büyük özveri ile çıkmış anlamıyorum. Üstelik tüm sahneleri dublör kullanmadan oynadığını düşünürsek film bir kere daha kıymete biniyor. Sonlarına yakın meydana gelen fırtına ve bu fırtınanın ortasında kalan kahramanımızın yaşadıkları öylesine iyi anlatılmış ki, hayran kaldım. 

Baba karakterimiz Ernest Torrence çok keyifli eşlik ediyor. Filmin tek kadın karakteri olan Kitty King' i canlandıran Marion Byron ise bir çizgi filmden fırlamış bir zerafete sahip. Bayıldım. Şu an gerçekten daha fazlasını yazamıyorum ama küçükken bu tarz şeyler izlediğimi hatırlıyorum da yetişkin bir bilinçle çok daha farklı şeyler hissediyorsunuz izlerken. Dün daha da etkilenerek izledim ve çok eğlendim. Bu tarzı sevenler için kesinlikle tavsiye ediyorum. 







Film hakkında bazı bilgiler;
  • Steamboat Willie karakteri, Mickey Mouse' un ilk sesli çizgi film çalışmaları için yaratılmış bir karakter.
  • Buster Keaton'un üzerine yıkılan duvar, gerçek duvara çok yakın özellikte hazırlanmış.
  • Marion Byron yüzme bilmiyormuş. O nedenle son kısımlardaki nehir sahnelerinde, Marion Byron'un dublörü olarak Buster Keaton'un kız kardeşi Louise Keaton oynamış.
  • Bu film, Steven Jay tarafından hazırlanan "Ölmeden önce izlemeniz gereken 1001 film" listesinde yer alıyor.  

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...