Ads 468x60px

.

Pages

24 Nisan 2012

Son


Tam da yerli dizi izlemem artık moduna girecekken rastladım bu diziye. Ezel' in yapımcısı Uluç Bayraktar imzalı olunca bir bakayım dedim ve bakış o bakış. Üç bölüm izledim tam bir kanıya varmak için ve vardığım kanı şu ki, bu dizi izlenir. 

Beni en cezbeden yanı, biteceği zamanın biliniyor olması. Dizi yirmibeş bölümlük ve her bölümde geri sayıyorlar. Takvimi işaretlemek gibi varsayın. Ezel' de de sıkça gördüğümüz zaman atlamalarını bu dizide de görüyoruz. Ancak sadece geçmiş değil gelecek de gösteriliyor. Ve bu atlamalar belki biraz çok yapılıyor ama ben bu tip kurgu oyunlarını sevdiğim için bence sorun yok.  



Dizide, birbirini seven bir çiftin dram ve entrika karışımı öyküsü anlatılıyor. Aylin, eşi Selim'i, yapacağı iş gezisi için havaalanına bırakır. Bir kaç saat sonra uçağın düştüğünü öğrenir. Eşini kaybetmenin derin acısını yaşarken, Selim'in o uçağa binmediği bilgisine ulaşır. Aylin' in dramı artık yön değiştirmiştir. Yıllardır güvendiği eşinin bir anda gizemli şekilde kaybolması onu çözülmesi zorunlu sorularla başbaşa bırakmıştır. Selim' in en yakın arkadaşı Halil ve Halil'in eşi Alev de bu gizemi çözmede Aylin'e ya yardımcı olacak, ya da daha da gizemli hale getireceklerdir. Özellikle Alev' in dengesiz ve umarsız tavırlarının arkası sanki hiç de boş değildir. Aylin' e en büyük destek Komiser Ali' den gelecek, ancak Ali' nin geçmişi de kendi başına iş açacaktır.

Dizinin karışık kurgusundan bahsetmiştik, bunlar bir yerde olurken, başka bir yerde de ucu İran' a dayanan bir öykü anlatılıyor. Bu öykünün baş kahramanı ise Kudret. Eski özel harekatçı, şimdinin bir nevi tetikçisi olan Kudret' in hikayesi de Aylin' in hikayesi gibi belirsizliğini koruyor.

Ve hatta konu hiç karışık değilmiş gibi üçüncü bir ekip daha işe dahil oluyor ki, onların ne olduğu henüz hiç belli değil. Adam takip edip, adam kaçırıp adam öldürüyorlar şimdilik...


Oyunculuklara gelince...Ali rolündeki Erkan Can, bildiğimiz Erkan Can. Bunu hep aynı oynuyor şeklinde söylediğim algılanmasın, aynı doğallık var oynayışında. En aykırı rol, Alev rolü ile Berrak Tüzünataç' a ait. Yiğit Özşener' i Selim perfomansı ile değerlendirmek biraz zor çünkü malum, kayıp ve az görünüyor. Engin Altan Düzyatan biraz tek düze bir rolde. Henüz karaktere derin de inmemiş olabilirler tabi. Ama Nehir Erdoğan oldukça iyi gidiyor. Açıkçası ilk bölüm biraz yapmacık bulmuştum ama üçüncü bölümle birlikte fikrim değişti. Oynadığı karakter itibari ile oldukça sade bir şekilde yapıyor işini. Kudret rolünde ise Uğur Polat' ı yine karizmatik bir şekilde izliyoruz. Bu adamın rolünün hakkını vermemesi ihtimal dahilinde değil zaten.

Ben bu dizinin bitiş tarihinin belli olması durumuna biraz taktım kafayı. Çok sevdim yani dizinin bu yönünü. Bu izleyiciyi salak yerine koymamak demektir. "Benim hikayem belli kardeşim, başı var, sonu var" diyor adam. "Yani tutarsa diziye birini daha katar, bir öykü daha yaparız. Sonra biri hasta olur, biri kocaya kaçar, koca katil olur gibi şeylerle yuvarlanır gideriz" demiyor yapımcı. Milletin duygularını değil beynini sömüruyor ki bu en azından benim için zevkli bir zaman geçirme şekli demek.


Diziyi eleştirebileceğim tek nokta fazlaca Ezel' i andırması. Özellikle müzikler... Ama bazen oyuncular da buna giriyor. Aylin' in giyim tarzı Eyşan' ı andırıyor. Yüzler aynı, tarzlar aynı, yapımcı aynı olunca ister istemez bu hissediliyor ve az da olsa dizinin havasından alıp götürüyor. Ama bu çok ufak bir olumsuzluk olarak görünüyor.

Açıkçası Öyle Bir Geçer Zaman ki, hatta hatta Behzat Ç.' nin ilk sezonlarından çok uzak olmaları ya da "içimizdeki tüketim canavarı", ne derseniz deyin, "bir daha yerli dizi izlemeyeceğim, izlesem de bir sezondan fazla izlemeyeceğim" yeminleri etmeme neden oluyordu. Sesimi duymuş olacaklar ki, al sana tek sezonluk bir dizi dediler. Şu aralar ayıla bayıla izliyorum. 

Tüm bu belirsizlikler biraz fazla ve sıkıcı gelebilir ama sorarım size ey dizi severler, elin adamı altı sezon boyunca sizi Lost adı altında sorulara boğdu, izlemediniz mi? :) izlediniz. Bence bu dizi de şans verilmeyi hakediyor. Hem de topu topu 25 bölüm. Hem bakın düşen uçak da var...:)

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...