Ads 468x60px

.

Pages

25 Nisan 2012

Person of Interest



Person of Interest, Cnbc-e ' nin yeni dizisi. Bir iki hafta önce reklamını görünce meraklanmıştım. Hatta ilk kez bir cnbc-e dizisini, başladığı gün izledim. Malumunuz o kadar tekrar veriyor ki, garanti izlerdim ama galasına katılmak istedim :) Çünkü dizinin arkasında sağlam kişiler var. Bir kere The Dark Knight ' ın senaristi Jonathan Nolan işin içinde. Hatta şimdi düşünüyorum da, o filmde de, bu dizinin temelini oluşturan teknoloji hakkında bir sahne vardı. Bak şimdi...

Her ne kadar Lost ' un yapımcıları işin içinde olsa ve ben "yoksa..." dedimse de içimden, konu fantastik bir konu olmadığı için tahminen sonunda saçmalamazlar. En kötü sıradan bir son olur, Lost gibi eksilere inmezler diye düşünüyorum. Umarım yanılmam. Öyle kızmışım ki Lost'un finaline adamların adını yazmıyorum. HIH...

Dizi öyle, vayyyy dedirtmiyor başlarda. Polisiyeden hallice bir akışı var. Konusu farklı. Suçları işlenmeden önce tespit eden bir sistemin belirlediği kurbanları kurtarmaya çalışan iki kişinin hikayesi. John Reese (Jim Caviezel) ve Harold Finch  (Michael Emerson) riskli işlere girip, bir nevi tek başlarına mücadele ediyor. Bu ikilinin en büyük yardımcısı ise teknoloji. Zira Harold tam bir bilgisayar kurdu. Öyle böyle değil. İşin fizik gücünü de eski özel eğitimli asker (ne deniyorsa artık o tiplere) John sağlıyor. Dediğim gibi, "manyak bir şey bu", "ayy çok heyecanlı" şeklinde izleyebileceğiniz bir dizi değil. Ama belirli bir kalitenin üstünde. Klişe suç ve suçluyu bulma hikayeleri var aslında ama heyecanlı olan tarafı suçun henüz işlenmemiş olması. Bu durum tabiki, zaman yolculuklarındaki gibi bir kurgu becerisini de gerektiriyor bazen. Oyunculuklar iyi ancak sınırlı sayıda sabit oyuncu olması biraz sıkıcı gelebilir. Teknolojinin yanlış ya da doğru ellerde kullanıldığında açığa çıkan tablonun vehameti sizi biraz paranoyak da yapabilir. Ben sevdim ve elimden geldikçe takip edeceğim. Tabi bunda "The Count of Monte Cristo" 'dan tanıyıp sevdiğim Jim Caviezel ' in payı yok dersem yalan olur.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...