Ads 468x60px

.

Pages

26 Nisan 2012

Julie & Julia (2009)



Hafta sonu bileğimi burkup ta hiç bir iş yapmamanın gerekçesini yarattıktan sonra filmlere boğuldum. 5-6 film izledim. Bunların içinde bir film vardı ki, bendeki etkisini direk eyleme döndürdü. Film bitti ve ben mutfağa dalıp ne pişirebilirim diye düşünmeye başladım. İçime Julia Child kaçmıştı. Ya da günümüze uyarlarsak Julie Powell.

Evet tabiki de Julie & Julia filminden bahsediyorum. Ne muhteşem bir filmmiş, ne kadar lezzetliymiş meğersem. Gerçek hayat hikayesi hatta hikayeleri olması dışında, sanırım bir zaman makinası ile o tarihe gidip gerçek Julia Child ı oynatmışlar. Evet evet kesin öyle olmalı, eğer öyle değilse günümüzde bu rolü oynayacak tek kişi var o da Meryl Streep. Bi dakka ya, yoksa.... :)
Harika oynamış, harikaaa....Senaryosu ve kurgusu ile de film çok başarılı ama o oyunculuk...Amy Adams da tabiki çok iyi ama Meryl Streep bir başka ya. Evin içinde kendimi onun edasıyla konuşup ıspanaklı sufle yaparken buldum.  Benim gibi tembel birisini bile hem de ağrılı bir bilekle mutfağa sokmayı başardıysa, bilmiyorum ki bu filmi izleyen becerikli ev hanımları neler işler...

Ayrıca ben bu filmlerden pek etkilenmeye başladım, hadi böyle bir filmde kalkıp yemek yapmak neyse ne de, "zombilerin dönüşü" gibi filmler izleyince neler yapacağım allah bilir. 

Neyse dönelim filme.  Julie'nin azmine hayran kaldım.  İmrendim. Ben de böyle bir projeyi farklı bir ilgi alanında uygulamak istiyorum, yemek yemek istiyorum. Julie'nin "Istakoz katili" kocasını ve Julia'nın havanını istiyorum. Soğan doğramadan yemek yapmak istiyorum. Ördeklerin kemiklerini çıkarmak, çikolatalı kek yapmak istiyorum. Hepsini geçtim, daha gerçekçi daha yapabileceğim bir şey istiyorum...Bu filmi defalarca izlemek istiyorum...Hadi bana iyi seyirler, ya da sadece bu filme özel...........bon appetit !!!


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...