Ads 468x60px

.

Pages

25 Nisan 2012

Flightplan (2005)


Bugün 2. kez izledim. Gerçekten izlenmesi gereken filmlerden bir tanesi. Jodie Foster tek başına götürüyor filmi. Çok yetenekli bir oyuncu olduğu sanırım defalarca tescillenmiştir. Öncesinde de çok başarılı yapımlar yapmasına karşın çoğumuzun hayatına Kuzuların Sessizliği ile girmiştir. Zor karakterlerin kadınıdır. Tam da bu film gibi.

Filmin eleştrilecek yönleri yok değil. Mesela koskoca uçakta, tek bir tanığın bile çıkmaması çok abes bir durum. Bir de, yönetmenin yani Robert Schwentke' nin ayrıca karamsar bir çekimi söz konusu. Bazan içimiz daralıyor. Dar açılar, ağır ilerleyen sahneler. İlk izlediğimde bu beni çok sıkmıştı ama şimdi izlediğimde farkettim ki, belki de yönetmen bunu, biz de kendimizi uçakta hissedelim diye yaptı. Ya da belki de kadını son ana kadar sorunlu, kafayı sıyırmış bir tip olarak görmemize destek olsun diye yaptı.

Ama bu izleyişimde farkettim ki, normal çekilse bu filmde belki bu kadar gerilmezdim. Heyecanlanırdım ama gerilmezdim.Filmin bir abartı yönü de Uçuş Planı yani teröristimizin olağanüstü planı. Tamam adam uçağı kaçırıp fidye isteyebilir ama bunu, uçağın dizaynını yapmış bir kadına yüklemek ve birde, sırf bu plan uğruna kadının kocasını öldürmek. Ne gerek var diyosunuz. Adam kadının tepkilerine nasıl güveniyor da bu kadar detaylı bir plan yapıyor. Ya kadın daha ilk dakkadan düşüp bayılsa ne olacak. Gerçi onun için de bir B planı vardır ama ben biraz abartı buldum.Yine de, biraz önce yukarıda bahsettiğim yönetmenin başarısının üzerine bir de Jodie Foster performansı eklenince, tek mekanda, sınırlı kişi ile çekilebilecek en sürükleyici filmlerden birisi çıkmış ortaya. Telefon Kulübesi misali.

Hem acıları ile yüzleşmekte olan kariyer sahibi bir kadının, annelik içgüdüsü ile neler yapabileceğine tanık oluyorsunuz, hem de aralara serpiştirilmiş başarılı ayrıntılar ile sonuna kadar kadına şüphe ile bakıyorsunuz. İşte size, yönetmenin bizi, uçaktaki o koltuklardan birindeymişiz gibi hissetirmesine bir örnek daha.İzlemeye değer, kolleksiyonunuz varsa eklemeye değer, yazmaya değer.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...