Ads 468x60px

.

Pages

26 Nisan 2012

Film Afişleri: Breakfast at Tiffany's (1961)

Bir filmin afişi bence çok önemli. Hiç fragmanını izlemediğiniz bir film ancak afişi sayesinde ilginizi çekebilir. O nedenle afiş hem ilgi çekici, merak uyandırıcı, hem film hakkında bilgi verici, hem de tüm oyuncuların gönlünü alıcı bir özelliklte olmalı. Biliyorsunuz sanatçı kaprisi farklı bir durum. "Önce benim adım yazılacak", "Benim adım büyük puntolarla yazılacak" vs. vs. Bu tip kaprisler ancak çok sağlam bir yönetmen varsa ve filmini ön planda tutmak istiyorsa işe yaramıyor. Diğer zamanlarda afiş tasarımcılarının en büyük sıkıntısıdır eminim sanatçı kaprisleri...

Meraklısı için özeldir tabi. Ben mesela ilerde (Daha ne kadar büyüyeceksem!) sevdiğim filmlerin afişlerinin olduğu bir duvarım olsun isterim. Güzel ve özenle çerçevelenmiş sıra sıra afişler :) Filmi seçmek kolay da, hangi afiş olacağını seçmek bir muamma. Her filmin en az 3-4 afişi var. Klasikleşmiş filmlerin ise 10' dan fazla.

Mesela bakın Breakfast at Tiffany's filmine..:) Ben sadece 7 tanesini seçtim. Çok daha fazla aslında bu filme yapılan afişler. Bir gün duvarıma asacağım afişlerden biri bu filme ait olacak ama o kadar seçenek var ki.. :/ Tarzlar ve pozlar aynı gibi olsa da tasarımlarla çok başarılı bir şekilde çeşitlendirilmiş :)

Şu anda kullandığım küçük defterimin kapağı aynı zamanda








 Bence en ilginci bu. Sanırım duvarıma seçildi az önce kendisi ...:)
Almanca afişi

İtalyanca afişi

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...