Ads 468x60px

.

Pages

26 Nisan 2012

Cowboys and Aliens (2011)



Çoğunlukla size beğendiğim filmleri yazdım. Bir kısmı çok özel olan filmleri. Sanırım iki ya da üçtür beğenmediğim film. Bunlara bir tanesini daha ekliyorum. Cowboys and Aliens gittiğime pişman olduğum filmlerden birisi ve kendisini kara listeme alıyorum. Buradan  da size diyorum bakın tamam zevk ve renk meselesi ama inanın bu film KÖTÜ.

Bir kere kötü bir kurguya sahip. Ama gerçekten çok kötü. İnsanda merak uyandırması amaçlanan kurgu oyunları filmin aksiyonu ile öyle çelişmiş ki, geçişler ile sanki film değil de uzun bir fragman izliyor gibisiniz. Aksiyon ve yaratılmak istenilen gerilim başarılı olsa da aşırı kasıntı karakterleri bu başarıyı gölgelemiş. Zira ana karakterimiz olan Jake Lonergan' ı canlandıran Daniel Craig için oluşturulan aşırı karizmatik hava resmen sırıtmış. James Bond, filme konuk olmuş gibi. Diğer karakterimiz Woodrow Dolarhyde rolü ile Harrison Ford da yaşına ve fiziğine aykırı, zorlama bir aksiyon havalarında geziyor filmde. Ha bir de üzerine yapışmış şu aksi, huysuz ama yetenekli tavırları ile klişe olmanın ötesine geçemiyor.

Filmin konusu aslında güzel. Yani yapılmak istenen şey güzel ama yapılan bence kötü. Biz şimdiye kadar uzaylılarla, hep bizim de anlayabileceğimiz teknolojik koşullarda olduğumuz dönemlerde savaştık. 1800' lü yıllarda vahşi batıya gelseydi bu uzaylılar, halkın tepkisi nasıl olurdu acaba? Bu soru ile yola çıkılmış. Ama uygulama çok başarısız. Uzaylı yaratıklar bile sanki bir kaç filmden derleme gibi, özgünlüğü yok. Konu havada. Filmin tek hoşuma giden şeyi görsel efektleri idi ki bu da artık Hollywood' da marifet değil.

Yönetmenine bakıyorum, Jon Favreau. Yani kendisi Iron Man ve Iron Man 2 gibi iki başarılı film yapmış. Oyunculuğu zaten biliniyor. Bu filmde ne yapmaya çalışmış bilemedim ki. Belki de iyidir de beni yakalayamamıştır. Bak şimdi yönetmeninin Jon Favreau olduğunu öğrenince vicdan yaptım. Şöyle daha toy bir yönetmen olsa sanki daha rahat kötüleyeceğim filmi :)

Neyse demem o ki, benim gibi oyuncularına, fragmanına bakıp da, şahane bir film yanılgısına düşmeyin. En azından beklentinizi minimuma çekin. Haa illa ki sevenler çıkacaktır filmi. Saygım var :)


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...