Ads 468x60px

.

Pages

26 Nisan 2012

Celal Tan ve Ailesinin Aşırı Acıklı Hikayesi (2011)



Dün iş çıkışı sinema etkinliğimizi süsledi bu enteresan film. Önce "Beni Unutma"'ya mı gitsek dedik. Sonra haftanın yorgunluğu ile bunalım olmayalım diye vazgeçtik. Aniden içimizdeki ergenler uyandı "Şafak Vakti" yapalım dedik. Önümüzde yürüyen 6-7 genç kızdan oluşan bir gurubun çığlıkları bu fikre de soğuk bakmamıza neden oldu. Zaten yer falan da yoktu :). Biz de "Celal Tan ...." 'ı izlemeye karar verdik.

Bazı filmler anlatılmaz. İyisi kötüsü kişiye göre değişir. "Güzel", "süper film" ya da "berbat" diyemezsiniz. Mutlaka izleyen karar vermelidir. İşte bu tam da öyle bir film. O yüzden birine tavsiye etmek yerine üzerimdeki etkilerini anlatabilirim ancak.

Genel anlamda filmi beğendim. Çok eğlendiğim sahneler oldu. Senaryosu çok güzel. Diyaloglardaki göndermeler harika. Oyuncular da bu diyalogları genelde iyi doldurmuş. Ancak...

Ergün karakterinin aşırı tiradımsı sahneleri beni filmden uzaklaştırmadı değil. Şan hocası Okan'a ne kadar güldüysem, Ergün de beni bir kadar rahatsız etti. Aslında mükemmel bir oyunculuğu var ama sinema için olmamış. Diğerleri böyle bir havada olsa, belki filmin tarzı dersin. Ama bir tek o bu şekilde bir oyunculuk sergileyince performansına yazık olmuş. Şahsi fikrim bu en azından.

Turan karakterindeki oyunculuk da süperdi mesela ama o bana tiyatral gelmedi. Kurbanı oynayan Türkü Turan çok soğuk bir oyunculuk sergiledi. Sevmedim. Selçuk Yöntem, Ezgi Mola ve Tuğra Kaftancıoğlu oyunculukları ile harikaydı ama ben bu filmin en iyi oyucusu olarak Kamuran karakterine hayat veren Tansu Biçer'i görüyorum.

Absürd komedi noktalarını çok güzel yakalamış bir film aslında. Bu tarzı sevenler eminim bir şeyler bulacaktır filmde. Çok dramatik bir sahnede bile kahkahalarla gülebileceğiniz ayrıntılar var. Yine komik olması gereken yerde durup düşünebiliyorsunuz. Üç maymun konusunun güzel işlendiği bu film, söz konusu kişinin "Hukukçu" olması ile kocaman bir ironi de içeriyor. Daha fazla ipucu yok... :)

Meraklıysanız böyle filmlere gidin görün derim.Beklentiyi yükseltmeyin de, alçatmayın da.Ayrıca.
"İnsan, insandır" bunu unutmayın :)

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...