Ads 468x60px

.

Pages

26 Nisan 2012

Bir Korkağın Gözünden...Korku Sahneleri

Korku filmlerini fazla izlemem, izleyemem daha doğrusu. Cidden etkileniyor, korkuyorum :) Ya kalabalık bir ortam olmalı ya da gündüz vakti :) Bu durumlar dışında uzak durmaya çalışıyorum korku ve gerilim filmlerinden, sahnelerinden. Tabi benim gibi bir sinema sever ne kadar uzak durabilirse, o kadar. Ayrıca beni öyle kafa kol koparma, kanlı sahnelerden çok, o sahnelere geliş kısmı korkutuyor. Yani gerilim müziğini verdikleri an ben korkmaya başlıyorum :)

Aklımda kalan en gerilimli ve korkunç sahneleri düşünüp bir liste yaptım. Bakalım ben mi çok korkağım yoksa bu sahneler gerçekten mi geriyor ve korkutuyor? Dikkatinizi çekerim ki, dediğim gibi birçok korku filmini korkudan izleyemediğimden bu listede onlar yok :) Yani listem bir çok açıdan eksik. Zira böyle bir listede, arkadaşlarımdan duyduğum kadarı ile Paranormal Activity gibi bir serinin olmaması tuhaf olurdu.

1408 (2007)


Film boyunca çokça gerildim zaten. Odaya girmesi ile başladım korkmaya. Gerçekten başarılı bir film. Ama şu hava boşluğu sahnesi beni korkudan yordu.




Bu filme sinemada gitmek gibi bir sivrilik yaptım. Benim gibi bir korkağın ne işi var ki böylesi filmlerde. Sinemada bir kızın çığlığına da şahit olduk. Ben korkunca çığlık atamam. Atsaydım film boyunca o kızdan önce basardım çığlığı. Bu sahnede ise nasıl sağ kaldım bilmiyorum :)

THE EXORCIST (1973)


Sanırım bu filmi ve söz konusu sahneyi klasiklerine almayan yoktur. Fazla söze gerek yok.

DARK WATER (Honogurai mizu no soko kara) (2002)


Adamlar bu işi biliyor. Bir kere filmin havası sizin moralinizi düşürüyor. Biliyorsunuz korkacaksınız. Belki sürekli belki zaman zaman. Ben sürekli korktum. Ama aklımda bu sahne kalmış.

THE RING (2002)


Beni saf olarak nitelendirebilirsiniz ama bu filmdeki söz konusu videoyu izleyip bir hafta içinde başıma bir şey gelmesini bekleyen bir ben miyim acaba? Filmin çok tanınan korku sahnelerinden ziyade daha dakika bir gol bir, ben filmin başlarındaki şu sahneyi unutmuyorum.

MIRRORS (2008)


Hani bazı korku filmleri aynı konular üzerinde döner durur. Kesin o mekanda yıllar önceden kalan huzursuz bir ruh vardır. Bu film de böyle bir klişeyi konu alıyor ama bu benim korkmamam için bir gerekçe değil. Yine korkuyorum. Hep korkuyorum.

THE OTHERS (2001)


Hem kalitesi, hem de sürpriz sonu itibari ile güzel ve arşivlik bir film The Others. Benim gibi bir korkak için bile :) Filmin geneli benim "dayanabileceğim" gerilime sahip olsa da şu sahne mesela beni gerçekten korkutmuştur.


Neden korktuğumu bilmeden korktum bu sahneden. Gerçekten o an küçücük bir çocuk oluyorsunuz ve karanlık bir yerde kapalı kalıyorsunuz. Neredeyse çocuğun yaşadığı korkunun aynısını yaşadım. Hala hatırladıkça ürperiyorum. Maalesef direkt linkini bulamadım. (Sahneyi izle) 


 

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...