Ads 468x60px

.

Pages

26 Nisan 2012

Best of Julia Roberts

Julia Roberts'ın o kadar çok sevdiğim filmi var ki, 5 tanesini seçmek büyük insafsızlık aslında. Ama seçeceğim mecburen... :/ My Best Friend's Wedding, Runaway Bridge ve Conspiracy Theory içimde kalmadı dersem yalan olur.

PRETTY WOMAN (1990)


Julia Roberts' ı bize tanıtan film ile başlamak gerekiyor tabi ki. Julia Roberts' ın, Richard Gere ile uyumu ve o sade güzelliği ile bir klasik olmayı başaran Pretty Woman aynı zamanda Julia Roberts'a Altın Küre kazandırmıştır. Zengin ama mutsuz yakışıklımız Edward, hayatına heyecan ararken bir sokak kadını olan Vivian ile tanışır. Edward, Vivian'dan kendisine para karşılığı bir hafta eşlik etmesini ister. İkili arasındaki ilişki, önceleri anlaşmalı sevgililik gibi görünse de zamanla büyük bir aşka dönüşecektir.

___________________________________________________________________________________



Julia Roberts' ın bu filmle kendini aştığını düşünüyorum. Her ne kadar biz severek izlesek, oyunculuğunu beğensek de, kabul etmeliyiz ki zor roller değildir genelde oynadıkları. Ama bu film çok farklı. Bu filmde kendisine verilen "2001 En İyi Kadın Oyuncu " Oscar ödülünü sonuna kadar hak etmiştir. Gerçek bir olaydan uyarlanan filmde, Erin Brockovich adlı bir kadının değişimini, haksızlıklarla mücadelesini ve azmini izliyoruz.  



___________________________________________________________________________________




Aslında bu film en sevdiklerimden değil. Ama farklı bir Julia Roberts izlediğimiz için ilk beşte olmalı diye düşündüm. Bilindik romantik komedi havasından çok uzak, bir içe dönüş hikayesi Eat, Pray, Love. Hayatından memnun olmayan, yeni boşanmış bir kadının, işi gücü bırakıp, kendini bulma adına çıktığı gezi ile ilgili. Kahramanımız Liz, İtalya'da damak tadını, Hindistan'da dini yönlerini, Bali'de de aşkı bulacaktır.




___________________________________________________________________________________

MONA LISA SMILE (2003)


Tamam kabul ediyorum, o kadar tatlı, romantik komedileri varken ilginçleri seçiyorum. :) Ama bu filmi Julia Roberts'a çok yakıştırmıştım. Sanırım "gülüş" kelimesinin O'nu çağrıştırmasından. Bir sanat tarihi hocası olan Katherine Ann Watson' ın Wellesley Kız Koleji' ndeki idealist macerasını konu alıyor film. Katherine, tek düze, belirli kalıplarla yetiştirilen kızlara aykırı bir örnek olacak, kızların kendilerini bulmasını sağlayacaktır. 



___________________________________________________________________________________

NOTTING HILL (1999)

Ne güzel filmsin sen. Ne güzel uyumdur Hugh Grant ve Julia Roberts arasındaki. Ne güzel müziklerdir bu filme eşlik eden müzikler. Çok seviyorum bu filmi. O nedenle finali favorimle yapıyorum. Ünlü bir aktrist olan Anna'nın, William'ın kitap dükkanına girmesi ile başlar film. Modern bir "imkansız aşk" hikayesidir. Öyle de güzel bir finalle bitiyor ki, demiş miydim çok seviyorum bu filmi diye :)





0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...