Ads 468x60px

.

Pages

26 Nisan 2012

The Abyss (1989)



İyi bir James Cameron filmi izlemek için illa "Avatar"ı beklemek gerekmiyormuş. Bu filmi izleyince onu anladım. Bu filmi yıllar önce TV de görmüş, ortasından bir yerden yakalamış, bu nedenle sürüklenememiştim. Adını bile bilmiyordum. Yıllar sonra bir şekilde böyle bir film olduğunu öğrendim ve "evet bu o film" dedim. Dün evimde 3 saatlik bir keyif yaşadım bu film sayesinde. Hatta "Roger Federer - Tsonga" maçının ilk 20 dakikasını kaçırdım. Öyle sürüklenmiştim ki, "Pause" yapmak istemedi canım. :)

The Abyss, herşeyi ile zamanına göre çekilmiş en iyi filmlerden birisi. Düşünün, 1989 da yapılmış bu filmin Avatar'dan tek eksiği görsel zayıflığı ki o da zaten yönetmenin elinde değil. Teknolojinin zamanla gelişimi ile alakalı. Bu açıdan bakınca bence film eksiksiz. Ki ben son 10 yılın neredeyse tüm bilim-kurgularını izlemiş biri olarak bu görsel zayıflığı hissetmiyorum bile. Ama hani filme vurmak isterse birileri ancak buradan vurabilir. Başka yerden ekmek çıkmaz, üzgünüm.

Hatta The Abyss, Avatar'la kıyaslandığında karakterlere daha çok yer veren bir film. Sanırım Avatar'da bu kısım görselliğin kurbanı olmuştu. The Abyss'de sadece  derin bir karanlık varken, filmden hiç sıkılmamanız kesinlikle karakterlerin sayesinde oluyor. Avatar'dan çıktığımda filmi "görsel bir şölen" olarak tanımlamıştım. O kadar çok renk vardı ki, sürüklenmemeniz imkansızdı. Oysa konu okyanusun derinliklerinde geçince bunu başarmak oldukça zor.

Bazı dalma sahneleri önce size gereksiz uzun gibi gelse de, karakterin tepki ve korkularını anlamak için sanırım sizin de "dalmış kadar" olmanız gerekiyor. O nedenle yönetmen sıkılmadan bu sahneleri uzatıyor. Bu durum filmi 3 saate çıkarıyor neredeyse ama siz daha çok filme girdiğiniz için daha etkili bir sonuç alıyorsunuz. Daha çok geriliyor, onlar sudan çıkınca derin bir nefes alıyorsunuz.

Tahmin edebileceğiniz gibi senaryo da James Cameron'a ait. James Cameron'un Avatar'da yaptığı göndermelerin benzerlerini ve belki de daha etkililerini bu filmde bulabilirsiniz. Benzeri bir mesajı "The Day The Earth Stood Still" de vermişti. Haa insanlık ders alıyor mu? Tabi ki de almıyor. Her iki film de de anlatıldığı üzere ciddi bir uyarı almadıkça ders alacağa da benzemiyoruz. Yoksa bazı uyarılar alıyor da görmemezlikten mi geliyoruz?

Kısacası bu filmden çok keyif aldım. Güne başlarken izlediğim sıkıcı filmin tüm izlerini sildi attı. Evet sıra o filmde.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...